פרסום בגוגל

 

פרסום בגוגל הוא תחום רחב הכולל בתוכו טכניקות רבות ומגוונות אשר מציפות אותנו בכל אתר ובכל מקום ברשת. אמנם עדיין לא פג תוקפו של הפרסום המסורתי, אך אין ספק כלל שאותו פרסום בגוגל עובד ומצליח מאד ולכך כמה סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא היקף התפוצה. בישראל ישנם למעלה מארבעה וחצי מיליון גולשים ברשת האינטרנט, מה שמבטיח כבר חשיפה אדירה ליותר מחמישים אחוזים מתושבי המדינה. מפרסמים הרוצים להגיע גם לקהל יעד בין לאומי יכולים גם לבצע פרסום בשפות זרות או בשפה האנגלית ולהחשף למליונים של גולשים מדי יום ומדי שעה, כך שרמת החשיפה לא חייבת להיות מקומית בלבד, אלא אף ברמה עולמית.

 

סיבה נוספת לכך שאותו פרסום בגוגל עובד היא מפני שהפרסום בגוגל מופיע כיום בכל אופציה קיימת: באנרים פרסומיים המופיעים בעמודי אינטרנט שאנו נמצאים בהם כגון אתרים חדשותיים. אפשר לראות גם פרסומות המופיעות בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים. כמו כן, ברשתות החברתיות קיים פרסום ממוקד המופיע בצד העמודים ומיועד לאדם המשתמש ברשת החברתית, ומוגדר על פי הפעילויות שהוא מבצע באתר. אפשר לראות פרסומות גם בעמודי הדואר האלקטרוני, תוכנות מסרונים מיידים ועוד. חלק ניכר מהעובדה שהאינטרנט הוא מרחב ציבורי חינמי הוא הודות לעובדה כי מכניסים לתוך הממשקים והאתרים פרסומות ומכך אותם האתרים למעשה מרוויחים את כספם, ואנו, הגולשים, נהנים מגלישה חינם ללא תשלום.

 

פרסום בגוגל מאפשר לרוב גם גישה ישירה לאותם הגולשים לפרסומות ולכן המעבר ממעמד של גולשים או חשופים לתוכן הפרסומת למעמד של לקוחות או מתעניינים, קורית באופן טבעי וזמין. מרבית הפרסומות ברשת מאפשרות לגולש ללחוץ על הפרסומת ולהגיע לאתר היעד של החברה המפרסמת או יוצרת לגולש אמצעי ליצירת קשר מיידי עם החברה, כך שניתן גם להגיב על תוכן הפרסומת בזמן אמת והמפרסמים יכולים לזכות בלקוחות בצורה מהירה ומדידה הרבה יותר מאשר אם הפרסומת הייתה רק מופיעה בשלטי חוצות או במרקע הטלוויזיה.

 

לסיכום, פרסום בגוגל הוא תחום מפותח, אך מימדי הפוטנציאל שלו עדיין לא הגיעו לשיאם ויש להניח כי נראה עוד פיתוחים ושכלולים נוספים בהמשך. כך או כך, פרסום בגוגל מוכיח את עצמו ומאפשר חשיפה ונגישות מרובה.